środa, 16 kwietnia 2014

Sterniczka jamajska z Kuźnicy

Dziś chwile po godzinie dwunastej w szkole odczytałem smsa od taty, że dzwonił do niego Radek Gwóźdź i poinformował go, że na Kuźnicy Warężyńskiej wykrył sterniczkę jamajską!!! Od razu zadzwoniłem do taty i zapytałem, czy w tajemnicy przed mamą nie mógłby mnie zwolnić? Niestety powiedział, że on ma czas dopiero wieczorem.
Akurat dziś, pierwszy raz w tym roku przypadkowo odebrała mnie mama. Już w samochodzie lekko jej nadmieniłem o ptaku, ale prawdziwy atak i wzmożone prośby zaczęły się w domu! Jest! Udało się, mama namówiona, powiedziała tylko, że jak wrócimy to muszę rozpakować zmywarkę. Śmieszne, szansa zobaczenia sterniczki jamajskiej tylko za zmywarkę, gdyby zawsze było tak łatwo...... Wracając do tematu. Spakowałem sprzęt i pojechaliśmy. Po drodze polująca pustułka i myszołów na drzewie.
17:52 dojechaliśmy i na parkingu spotkaliśmy Martę i Darka Świtałę, wraz z ich kochanym synkiem!
Tak długo umawialiśmy się razem na ptaki, aż w końcu przypadkowo spotkaliśmy się w terenie. Zabraliśmy sprzęt i poszliśmy nad brzeg zbiornika, odnalezienie ptaka zajęło tak mało czasu, że Darek nawet nie zdążył położyć statywu z lunetą, a mi wystarczyło tylko przyłożenie lornetki do oczu i od tego momentu znalezienie ptaka zajęło mi kilkanaście sekund!!! Tak, udało się, dzięki mojej mamie i dzięki Radkowi, który nie wiadomo dlaczego zadzwonił, poinformował nas, że wykrył taką rzadkość i podał tak dokładną lokalizacje, miałem przyjemność obserwować Sterniczkę Jamajską!!!
Jest to 13-ste stwierdzenie tego gatunku w Polsce. Niby pechowe, a jednak.

Obserwacje z całej wyprawy :

- STERNICZKA JAMAJSKA(lifer)
- zausznik - 2
- perkoz dwuczuby - 2
- dymówka - 1
- czernica - dużo
- głowienki
- bażant - 2
- śmieszki




Bohater dnia, Sterniczka Jamajska(Oxyura jamaicensis)

Nie była bardzo daleko od brzegu, ale dystans trzymała

Kiedyś była tylko jednym z wielu marzeń początkującego ptasiarza, teraz stała rzeczywistością



Zadowolony ja z niewidocznym bohaterem za moimi plecami




Najgorszy moment, moment, w którym trzeba wracać do domu
ps) niesamowita passa trwa, przed przed wczoraj czapla złotawa(po raz drugi), wczoraj ibis kasztanowaty, dziś sterniczka jamajska, ciekawe co będzie jutro........

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz